Моніторинг маркетингу продуктів харчування на основних телевізійних каналах України
Ключові слова:
маркетинг; ожиріння; реклама; продукти харчуванняАнотація
У роботі висвітлюється проблема поширення телевізійної реклами харчових продуктів із підвищеним вмістом жиру, доданих вуглеводів і підсилювачів-модифікаторів смаку та аромату. Методи дослідження ґрунтуються на підходах, викладених у міжнародних межах для моніторингу реклами харчових продуктів та безалкогольних напоїв на телебаченні. Виявлено нерівномірне розподілення частоти рекламних оголошень харчових продуктів у робочі дні за часовими періодами. Підтверджується використання годин прайм-тайм.
Посилання
Food advertisements on television and eating habits in adolescents: a school-basedstudy / L. D. Delfino, W. R. Tebar, S. Diego Augto Santos, F. С. Staquecini Gil at all. Revista de Saude Publica. 2020. Vol. 54 (55). DOI: 10.11606/s1518-8787.2020054001558.
Effects of Advertising on Food Consumption Preferencesin Children / J. A. Ponce-Blandon, M. Pabоn-Carrasco, R. Romero-Castillo, M. Romero-Martіn at all. Nutrients. 2020. Vol. 12 (11). P. 3337. DOI: 10.3390/nu12113337.
Children, Media and Food. A New Paradigm in Food Advertising, Social Marketing and Happiness Management / R. E. Zambrano, G. Jimеnez-Marіn, A. Galiano-Coronil, R. Ravina-Ripoll. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2021. Vol. 18(7). P. 3588. DOI: 10.3390/ijerph18073588.
Exposure of french children and adolescents to advertising for foods high in fat, sugar or salt / H. Escalon, D. Courbet, J. Chantal, B. Srour at all. Nutrients. 2021. Vol. 13(11). P. 3741. DOI: 10.3390/nu13113741.
Naderer B. Advertising Unhealthy Food to Children: on the Importance of Regulations, Parenting Styles, and Media Literacy. Current Addiction Reports. 2021. № 8. P. 12–18. DOI: 10.1007/s40429-020-00348-2.
Food advertising during children’s television programmes in Italy / S. Gallus, E. Borroni, C. Stival, S. Kaur at all. Public Health Nutrition. 2020. Vol. 24(14). P. 4663–4670. DOI: 10.1017/S1368980020004693.
Parents’ perceptions of children’s exposure to unhealthy food marketing: a narrative review of the literature / C. Driessen, K. Bridget, F. Sing, K. Backholer. Current Nutrition Reports. 2022. № 11. P. 9–18. DOI: 10.1007/s13668- 021-00390-0.
Bin Raziman M. H., Filippovich Y. S. Impact of advertisements to wards the contribution of diabetes in children. The Collection of Humanitarian Researches. 2021. № 4(29). P. 48–53. DOI: 10.21626/j-chr/2021-4(29)/6.
Нагурна Н. А. Інноваційні напрями розвитку харчових технологій: колективна монографія. Черкаси: Авторські тексти, 2020. 154 с.
Child-targeted TV advertising and preschoolers’ consumption of high-sugar breakfast cereals / M. R. Longacre, K. M. Drake, L. J. Titus, J. Harris at all. Appetite. 2017. № 108. P. 295–302. DOI: 10.1016/j.appet.2016.10.014.
Аdolescents’ reactions to adverts for fast-food and confectionery brands that are high in fat, salt, and/or sugar (HFSS), and possible implications for future research and regulation: findings from a cross-sectional survey of 11– 19 year olds in the united kingdom / N. Critchlow, J. Newberry Le Vay, A. M. MacKintosh, L. Hooper at all. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020. Vol. 17(5). P. 1689. DOI: 10.3390/ijerph17051689.
Exposure of children to unhealthy food and beverage advertisements in south Africa / D. A. Yamoah, J. De Man, S. O. Onagbiye, Z. J. Mchiza. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2021. Vol. 18(8). P. 3856. DOI: 10.3390/ijerph18083856.
Overabundance of unhealthy food advertising targeted to children on Guatemalan television / E. L. CosenzaQuintana, A. Morales-Juarez, M. Ramirez-Zea, S. Vandevijvere at all. Health Promotion International. 2020. Vol. 35(6). P. 1331–1340. DOI: 10.1093/heapro/daaa002.