Особливості управління маркетинговою діяльністю закладів індустрії культури

Автор(и)

  • Є. Т. Круковська

Ключові слова:

маркетинг в індустрії культури; потреби споживачів; орієнтація на споживачів; орієнтація на продукт; просування; інформаційна політика

Анотація

У роботі досліджено теоретичні основи впровадження маркетингової діяльності в культурне середовище та визначено особливості управління маркетинговою діяльністю закладів індустрії культури. Визначено, що маркетинг в індустрії культури є шляхом задоволення потреб послуг культурного характеру та дозвілля у споживачів; він має не меті знайти баланс між орієнтацією на споживачів та на продукт (короткострокова задоволеність відвідувачів чи довгострокові вигоди).
Маркетинг індустрії культури є одним зі шляхів виведення галузі з кризової ситуації: якість, новизна, вміння займати певну позицію в інформаційному просторі, де точиться боротьба за популярність, увагу та прихильність публіки, визначають стійку репутацію й імідж установи, увагу з боку ЗМІ, зацікавленість спонсорів та меценатів.

Посилання

Котлер Ф., Шефф Дж. Все билеты проданы. Стратегии маркетинга исполнительских искусств. Москва: Классика-XXI, 2004. 688 с.

Колбер Ф. Маркетинг культуры и искусства / пер. с англ. Л. Мочалова, под ред. М. Наймарк. СПб.: Издатель Васин А. И., 2004. 256 с.

Diggle K. Guide to Arts Marketing: The Principles and Practice of Marketing as they apply to the arts. Rhinegold Publishing Ltd, 1984. 256 p.

Mokwa M. P., Dawson W. M., Prieve E. A, Marketing the Arts. New York: Praeger, 1980. 286 р.

Melillo J. Market the Arts! New York: Foundation for the Extension and Development of the American Professional Theatre, 1983. 287 p.

Пучкова Е. И. Маркетинг в сфере театрального искусства. Маркетинг в России и за рубежом. 1998. № 1(4). С. 94–100.

Шубіна О. А., Назаров П. В. Организация менеджмента и маркетинга в региональном музее. Справочник руководителя учреждения культуры. 2011. № 9. С. 17–35.

Дымникова А. І. Философия и технология маркетинга в культуре. Справочник руководителя учреждения культуры. 2008. № 11. С. 28–39.

Потемкина О. Маркетинг исполнительских искусств: динамика развития и отличительные черты. Сцена. 2006. № 5(43). С. 55–56.

Акімов Д. Маркетинг мистецтва та інтегровані маркетингові комунікації (реклама, стимулювання збуту, паблік рилейшнз). Культура і сучасність № 1. 2019. DOI: 10.32461/2226-0285.1.2019.179648.

Іванова О. Маркетинг мистецтва. Виконує мистецька періодика. Проблеми сучасного літературознавства. 2014. Вип. 19. С. 18–30. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/prsl_2014_19_4

Могилова А. Ю., Соловейчик В. А. Особливості розвитку маркетингу у сфері культури та мистецтв. Дніпропетровський національний університет імені О. Гончара, 2016.

Економічна привабливість української культури. Аналітична доповідь. Київ: ФОП Лопатіна О. О., 2019. 112 с.

Федець І. Що принесе 2020 рік креативному сектору економіки. Економічна правда. 09.01.2020. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2020/01/9/655579/

Фірсова С. Г., Ситницький М. В., Маркетинг у сфері культури: навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності «Культурологія». Київ. Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет». 2015. 80 с.

Харчишина О. Маркетинг для митців: поради на час кризи і не тільки. Житомир.info. 02.12.2020. URL: https://www.zhitomir.info/post_2813.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-30

Номер

Розділ

Економічні науки