Адаптація студентів-першокурсників до навчання у ЗВО: теоретичний аспект
Ключові слова:
адаптація; адаптаційний процес; саморозвиток; самовиховання; форми адаптаціїАнотація
У роботі висвітлено питання соціально-психологічної адаптації студентів першого курсу ВНЗ. Авторами розглянуто теоретичні підходи до визначення терміна «адаптація», проаналізовано наукові напрацювання у сфері адаптації студентів до умов навчання в університеті, виокремлено форми адаптації, вплив саморозвитку та самовиховання до покращення рівня адаптації першокурсників, розглянуто роль позанавчальної діяльності як фактору адаптації студентів першокурсників.
Посилання
Зданевич Л. В. Адаптація студентів педагогічних училищ до нових умов життєдіяльності: автореф. дис. … канд. пед. наук. Київ, 2003. 22 с.
Байбекова Л. О. Педагогічні основи адаптації студентів молодших курсів до подальшого навчання у ВНЗ. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Додаток 1 до вип. 31. Том VI(48): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Київ: Гнозис, 2013. С. 148–154.
Зданевич Л. В. Як живеться студентові? Гуманітарні науки. 2005. № 2. С. 174–179.
Очеретнюк А. О., Лисенко Д. А., Паламарчук О. В., Закалата Т. Р. та ін. Проблема адаптації студентівмедиків першого курсу до навчального процесу. Вісник національного медичного університету імені М. І. Пирогова. Вінниця: ВНМУ, 2018. Т. 2. С. 543–547.
Кондрашова В. П. Некоторые психологические показатели адаптации студентов-первокурсников к условиям обучения в ВУЗе. Воронеж: Вопросы вузовской педагогики, психологии и дидактики, 1972. С. 111–133.
Romanenko V., Nikitina G. Cognitive stress in pedagogics: general analysis. In V. Dislere (Ed.), Proceedings of the 9th international scientific conference «Rural Environment. Education. Personality. (REEP)». 2016. P. 121–127.
Sevinc S., Gizir C. A. Factors Negatively Affecting University Adjustment from the Views of First-Year University Students. The Case of Mersin University. Educational Sciences: Theory and Practice. 2014. № 14(4). P. 1301–1308.