Використання технологій штучного інтелекту під час укладання сертифікаційних завдань з української мови як іноземної
Ключові слова:
штучний інтелект, сертифікаційне тестування, українська мова як іноземна, автоматизація оцінювання, мовне тестуванняАнотація
У статті досліджено можливості використання штучного інтелекту для укладання сертифікаційних завдань з української мови як іноземної. Проаналізовано ефективність ChatGPT у створенні тестових матеріалів та його роль у персоналізації завдань відповідно до рівня володіння мовою. Дослідження базується на аналізі наукових підходів до розробки мовних тестів, зокрема критеріїв їх валідності й надійності. Результати свідчать про потенціал ШІ у підвищенні об’єктивності оцінювання, що може бути корисним для тестологів та викладачів української мови як іноземної.
Посилання
Зозуля І. Є. Тест як засіб контролю в навчанні українській мові як іноземній. Молодий вчений. № 6.1(70.1). С. 21–26.
Семененко О. Що таке ChatGPT і чому він такий популярний. Finance.ua. Оновлено 20.02.2023. URL: https://finance.ua/ua/goodtoknow/ChatGPT#headline_22 (дата перегляду: 06.03.2025).
Стандартизовані вимоги: рівні володіння українською мовою як іноземною А1–С2. Зразки сертифікаційних завдань / Д. Мазурик, О. Антонів, О. Синчак, Г. Бойко. Київ: Фірма «ІНКОС», 2020. 186 с.
Стандарт державної мови «Українська мова як іноземна. Рівні загального володіння А1‒С2» / затверджений Рішенням Національної комісії зі стандартів державної мови від 29 серпня 2024 року № 279 «Про затвердження стандарту державної мови «Українська мова як іноземна. Рівні загального володіння А1–С2». URL: https://mova.gov.ua/diyalnist-i-proyekti/termini/standart-derzhavnoi-movy-ukrainska-mova-iak-inozemna-rivni-zahalnohovolodinnia-a1-s2 (дата перегляду: 04.03.2025).
Науменко М., Паламар С. Штучний інтелект в освіті: використання без порушення принципів академічної доброчесності. Освітологічний дискурс. Вип. № 1(44). Київ, 2024. С. 68–83.