Вербалізація концепту Ukraine в сучасних англомовних та іспаномовних ЗМІ
Ключові слова:
Україна, концепт, англійські медіа, іспанські медіаАнотація
Статтю присвячено дослідженню репрезентації концепту UKRAINE в англомовних та іспаномовних медіа. У процесі дослідження статей соціально-політичної тематики онлайн-видань «The Times» та «El País» з’ясовано, що концепт UKRAINE вербалізується переважно в самій лексемі «Ukraine/Ucrania» та мовних одиницях, що стосуються повномасштабної війни в Україні, її перебігу, союзників та міжнародних дипломатичних відносин. Встановлені мовні одиниці, що складають ядро, приядерну зону, ближню та дальню периферію концепту UKRAINE. Обґрунтовано важливість дослідження з огляду на підвищену увагу міжнародної спільноти до ситуації в Україні.
Посилання
Boroditska L. How does our language shape the way we think? Edge. 2009. URL: https://www.edge.org/ conversation/how-does-our-language-shape-the-way-we-think (дата звернення: 10.10.2025).
Карпенко Ю. В. Газетний дискурс як тип масово-інформаційного дискурсу. Studia Linguistica. 2018. Вип. 12. С. 38–49.
Загнітко А. П. Словник сучасної лінгвістики: поняття і терміни (у 4-х томах). Донецьк: ДонНУ імені Василя Стуса, 2012. Т. 2. 350 с.
Полюжин М. М. Поняття, концепт та його структура. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. Філологічні науки. Мовознавство. 2015. № 4. С. 212–222.
Калініченко В. І. Амбівалентність концептів SUCCESS-FAILURE, УСПІХ-НЕВДАЧА в американській та українській мовній свідомості. Структура і семантика різнорівневих одиниць у слов’янських, романських та германських мовах: матеріали міжнар. Всеукр. наук. конф., м. Вінниця, 15 груд. 2016. Вінниця: ТОВ «НіланЛТД», 2016. С. 49–52.