Соціально-філософські аспекти філософії освіти.
Ключові слова:
філософія освіти, категорії філософії освіти, гуманістичне та гуманітарне навчання, педагогікаАнотація
В статті розглянуто актуальні проблеми філософії освіти і процес її розвитку. Наведено історичні аспекти функціонування філософської освіти. Подано концепції освіти, пов’язані з напрямами філософії освіти. Висвітлено фундаментальні категорії філософії освіти, що змальовують модель модерної освіти зорієнтованої на формування гуманного типу особистості. Показані аспекти сучасних соціальних проблем функціонування освітньої галузі з точки зору філософії освіти.Посилання
Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / С. И. Гессен. / Отв. ред. П. В. Алексеев. – М. : Школа-Пресс, 1995.
Муравьев А. Н. Основной вопрос философии образования / А.Н. Муравьев. // Философия образования. / Сб. мат. конф. Серия «Symposium», Вып. 23. – СПб. : Санкт-Петербургское философское общество, 2002. – С. 11.
Сидорина Т. В. Философия образования как рефлексивная область знания (статья) / Т. В. Сидорина. // Философия отечественного образования: история и современность. / ІІІ Междунар. науч.-практ. конф. – Пенза : РИО ПГСХА, 2007. – С. 321–234.
Сидорина Т. В. Философия познания и образования / Т. В. Сидорина. // Современные тенденции развития мировой культуры и цивилизации: Культура. Образование. Экономика. / Матер.междунар. науч- практ. конф. 9–11 марта 2007. – Новосибирск : Изд-во «Архивариус», 2007. – С. 36–40.
Запесоцкий А. С. Образование: философия, культурология, политика / А. С. Запесоцкий. – М. : Наука, 2002. – 456 с.
Клепко С. Ф. Філософія освіти в європейському контексті / С. Ф. Клепко. – Полтава : ПОІППО, 2006. – 328 с.
Пищулин Н. П. Философия образования / Н. П. Пищулин, Ю. А. Огородников. – М. : Центр инноваций в педагогике / МГПУ, 1999. – 234 с.
Андрущенко В. Філософія освіти XXI століття: пошук пріоритетів / В. Андрущенко. // Філософія освіти. – 2005. – №1. – С. 5–18.