Трипільська свастика.
Ключові слова:
Кукутень, Трипілля, свастика, індоєвропейці, арійціАнотація
Дослідження присвячене одному різновиду трипільської космогонічної орнаментації – свастиці. Методологічною основою роботи є ретроспективний підхід, принцип історизму, наукової об’єктивності, критичного та структурно-системного підходу до літературної та джерельної бази роботи. Специфіка досліджуваної теми передбачає застосування порівняльно-історичного і структурно-семітичного методів, які допомагають виявити витоки цього символу, прослідкувати зміну його змістовного навантаження.Посилання
Ткачук Т., Мельник М. Семіотичний аналіз трипільсько-кукутенських знакових систем (мальований посуд). Івано-Франківськ, 2000. 238 с.
Бурдо Н. Б., Відейко М. Ю. Трипільська культура. Спогади про золотий вік. Харків:Фоліо,2007. 415 с.
Рибаков Б. О. Космогония и мифология земледельцев енеолита/ Советская археология. 1965. № 2. С. 13–33.
Ткачук Т. М.. Знакові системи трипільсько-кукутенської спільноти (мальований посуд). Вінниця : Нова книга. 2005. Ч. 1. 418 с.
Енциклопедія трипільскьої культури / За ред. М. Ю. Відейка. К., 2004. Т. 1. 704 с.
Отрощенко В. В., Kopnyсова В. М. Свастика в знакових системах доби міді-бронзи в Україні. К., 2007.