Когнітивні стилі та особливості прояву стресостійкості у студентської молоді
Ключові слова:
когнітивно-стильові характеристики; когнітивний стиль; стресостійкість; копінг-стратегіїАнотація
Метою оглядової статті є актуалізація проблеми стресостійкості в системі вищої освіти через розгляд найбільш актуальних її аспектів. Соціально-психологічна значимість стресостійкості визначається безпосереднім зв'язком її з благополуччям, психічним і фізичним здоров'ям людини, ефективністю її діяльності та поведінки. Розглядається роль когнітивних стилів на вибір копінг-стратегій та стресостійкість загалом. Підкреслюється роль інтелектуальних ресурсів в продуктивному переживанні важких життєвих ситуацій. Обговорюється можливість комплексного вивчення ролі когнітивних чинників стресостійкості.
Посилання
Осокина К. А. Взаимосвязь когнитивного стиля (полезависимость-поленезависимость) и некоторых свойств личности. Вестник Красноярского государственного педагогического университета. 2016. № 4 (38). С. 255–257.
Церковский А. Л. Современные взгляды на проблемы стрессоустойчивости. Вестник Витебского государственного медицинского университета. 2011. № 5. С 6–19.
Witkin H. A., Goodenough D. R. Cognitive styles: Essence and Origins. Field dependence and field independence. N.Y., 1982.
Алексапольский А. А. Взаимосвязь когнитивного стиля «полезависимость-поленезависимость» с механизмами психологической защиты и стратегиями совладания. Вестник КГУ им. Н. А. Некрасова 2013. № 8. С. 3–19.
Холодная М. А. Когнитивные стили. О природе индивидуального ума. М., 2004. 384 с.