Основні підходи до визначення поняття соціальні медіа (огляд зарубіжних та вітчизняних досліджень)
Ключові слова:
нові медіа; соціальні комунікації; соціальні медіа; соціальні мережі; Web 2.0Анотація
Стаття присвячена дослідженню проблеми визначення соціальних медіа в інформаційному просторі. Проаналізовано вживання зарубіжними та вітчизняними дослідниками термінів «соціальні медіа» та «соціальні мережі». Обґрунтовано доцільність вживання терміну «соціальні медіа» Виокремлено 4 основні підходи до соціальних медіа: технологічний, комунікаційний, соціологічний та мультимедійний.
Посилання
Clement J. Number of social network users worldwide from 2017 to 2025. Statista : веб-сайт. URL: https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-socialnetworkusers/#:~:text=Social%20media%20usage%20is%20one,almost%204.41%20billion%20in%202025.&text= Social%20network%20penetration%20is%20constantly,2020%20stood%20at%2049%20percent. (дата звернення: 27.09.2020).
Почепцов Г. Г. Социальные медиа как дружеские сети и как опасные ловушки Хвиля : веб-сайт. URL: https://hvylya.net/analytics/society/sotsialnyie-media-kak-druzheskie-seti-i-kak-opasnyie-lovushki.html. (дата звернення: 27.09.2020).
Вахула Б. Я. Соціальні інтернет-мережі, їхні функції та роль у формуванні громадянського суспільства. Вісник Львівського університету. Серія соціологічна. 2012. №. 6. С. 311–319.
Григорова З. В. Нові медіа, соціальні медіа, соціальні мережі—ієрархія інформаційного простору. Технологія і техніка друкарства: збірник наукових праць. 2017. № 3. С. 93–100.
Шульга М. І. Система соціальних медіа у процесі інтеграції у маркетингові комунікації. Науковий блог : заголовок з екрану. URL: http://naub. org. ua. (дата звернення: 27.09.2020).
Kietzmann J. H. et al. Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media. Business horizons. 2011. Vol. 54. №. 3. P. 241–251.
Schlagwein D., Hu M. How and why organisations use social media: five use types and their relation to absorptive capacity. Journal of Information Technology. 2017. Vol. 32. № 2. P. 194–209.
Ellison N. B., Boyd D. Sociality through social network sites. The Oxford handbook of internet studies. 2013. P. 151–172.
Самуляк О. В. Проблеми ідентифікації інтернет-ЗМК. Наукові записки Інституту журналістики. 2012. Т. 47. С. 82–84.
O’reilly T. Web 2.0: compact definition. O'Reilly Radar : веб-сайт. URL: http://radar.oreilly.com/ archives/2005/10/web_20_compact_definition.html (дата звернення: 27.09.2020).
Newman R. et al. Web 2.0. The past and the future. International Journal of Information Management. 2016. Vol. 36. №. 4. P. 591–598.
DiNucci D. Fragmented future. Print. 1999. Vol. 19. № 4. P. 32–33.
Lawson M. Berners-Lee on the read / write web. BBC : веб-сайт. 2005. URL: http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4132752.stm. (дата звернення: 27.09.2020).
Breslin J. G., Passant A., Decker S. Introduction to the Social Web (Web 2.0, social media, social software). The Social Semantic Web. Springer, Berlin, Heidelberg, 2009. P. 21–44.
Zhang Y., Leung L.A. review of social networking service (SNS) research in communication journals from 2006 to 2011. New media & society. 2015. Vol. 17. № 7. P. 1007–1024.
Obar J. A., Wildman S. S. Social media definition and the governance challenge: An introduction to the special issue. Telecommunications policy. 2015. Vol. 39. №. 9. P. 745–750.
Lundmark L. W., Oh C., Verhaal J. C. A little Birdie told me: Social media, organizational legitimacy, and underpricing in initial publi offerings. Information Systems Frontiers. 2017. Vol. 19. №. 6. P. 1407–1422.
Xu Y. C. et al. Retaining and attracting users in social networking services: An empirical investigation of cyber migration. The Journal of Strategic Information Systems. 2014. Vol. 23. № 3. P. 239–253.
Murthy D. Towards a sociological understanding of social media: Theorizing Twitter. Sociology. 2012. Vol. 46. № 6. P. 1059–1073.
Miranda S. M., Young A., Yetgin E. Are social media emancipatory or hegemonic? Societal effects of mass media digitization in the case of the SOPA discourse. MIS quarterly. 2016. Vol. 40. № 2. P. 303–329.