Structural and grammatical features of the English-language advertising slogans of clothing and footwear

Authors

  • M.V. Levina

Keywords:

English-language advertising slogans; structure; grammatical features

Abstract

The main concern of the paper is to analyse the structural and grammatical features of the English-language advertising slogans of clothing and footwear based on the material of the magazines "Vogue", "Elle" and "Cosmopolitan". The methodological basis of the work includes two types of linguistic analysis: structural and quantitative, to systematize and classify linguistic material, identify the frequency of certain structural types and interpret their features. As a result of the study, the main structural models were identified, the grammatical features of the English-language advertising slogans of clothing and footwear were determined.

References

Cook G. The Discourse of Advertising, 2nd edition,. New York, 2001. 256 p.

Goddard A. The Language of Advertising: Written Texts. London; New York, 2002. 144 p.

Добровольська Д. Мовні особливості англомовних рекламних слоганів та їх відтворення українською та російською мовами : дис. … канд. філол. наук : 10.02.17. Одеса, 2018. 227 с.

Мачульська К. Лінгвопрагматика комерційних гасел в англомовному інтернет-дискурсі реклами : дис. … канд. філол. наук : 10.02.05. Запоріжжя, 2020. 259 с.

Vogue. URL : https://www.vogue.com/magazine (дата звернення : 20.05.2021).

Elle. URL : https://www.elle.com/ (дата звернення : 20.05.2021).

Cosmopolitan. URL : https://www.cosmopolitan.com/ (дата звернення : 20.05.2021).

Дьомкіна О. Прагматично-дискурсивні особливості інтернетреклами всесвітньо відомих брендів. Проблеми семантики, прагматики та когнітивної лінгвістики. Вінниця, 2015. № 26. С. 174–182.

Published

2021-11-12

Issue

Section

Філологія