Peculiarities of formation of strategy of development of the enterprise of the hotel and restaurant sphere

Authors

  • A.V. Tryhub

Keywords:

strategy; Covid-19; hotel and restaurant business

Abstract

This scientific article is devoted to the study of the peculiarities of the formation of the development strategy of the hotel and restaurant industry. The essence of the concept of "strategy" and its role in the Covid-19 pnademia is clarified. Based on the study of scientific works of well-known domestic and foreign experts, the process of forming a strategy for the development of the hotel and restaurant industry is proposed. The stages of this process are detailed. It is established that the basis for the effective formation of the development strategy is a thorough analysis of the external and internal environment of the hotel and restaurant industry. In the course of the research a set of scientific methods was used, namely: theoretical generalization, induction and deduction, abstraction, generalization, explanation, analysis and synthesis.

References

Балацька Н. Ю. Ресторанний бізнес в умовах пандемії коронавірусу: проблеми та напрями трансформації моделей розвитку. Електронний науково-практичний журнал «Інфраструктура ринку». № 42. 2020. С. 117–122.

Гребенюк Г. М., Марценюк Л. В., Задоя В. О., Пікуліна О. В. Трансформація та розвиток підприємств ресторанного бізнесу України в умовах пандемії. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 7. С. 14–19.

Завідна Л. Д. Стратегічне управління розвитком підприємства готельного господарства. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. : Економічні науки. 2017. Вип. 23(2). С. 8–12.

Олійник Л. В., Кузнєцова А. П. Методологічні засади формування стратегії розвитку підприємства. Економiка i органiзацiя управлiння. № 3 (31). 2018. С. 118–126.

Саух І. Оцінка наукових підходів до трактування сутності стратегії підприємства та її змістовні характеристики. Соціально-економічні проблеми і держава. 2016. Вип. 1 (14). С. 145–151.

Чаркіна Т. Ю., Марценюк Л. В., Задоя В. О., Пікуліна О. В. Стратегічні напрями управління готельно-ресторанним бізнесом в умовах кризи. Економіка та держава. 2021. № 2 С. 19–23.

Chandler A. Strategy and Structure: Chapters in the History of the Industrial Enterprise. Massachusetts Institution of Technology: The Mit Press. 1962, 1990. 465 p.

Published

2021-11-15

Issue

Section

Економічні науки