Risk management as an element of ensuing the competitiveness of higher education institutions

Authors

  • L.A. Beznosiuk

Keywords:

сompetitiveness; risks; social networks; educational services; management system

Abstract

This study examines the main threats to improving the competitiveness of higher education. These include social media advertising, including undermining the reputation of higher education institutions, declining productivity, information leakage, password theft, and malware. Ways to manage the protection of information on its own pages and the protection of business reputation in the distribution of advertising messages on the official pages of higher education institutions.

References

Бєлєнький П. Ю. Дослідження проблем конкурентоспроможності. Вісник НАН України. 2007. № 5. С. 9–18.

Риск социальных сетей для малого бизнеса. URL: http://web-by.com/social_nets/. 3. Кухарська Н. П., Кухарський В. М. Вплив соціальних мереж на корпоративну, інформаційну та економічну безпеку. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2012. № 741 : Автоматика, вимірювання та керування. С. 214–217.

Радзінькова М. Ю. Соціальні мережі як засіб системи маркетингових комунікацій сучасних підприємств. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука» Серія: «Економічні науки». 2018. № 7 (15). С. 69–74.

Published

2021-11-16

Issue

Section

Педагогіка