Відновлення мережі освіти України в першу повоєнну п’ятирічку
Abstract
Освіта є невід'ємною складовою прогресу будь-якої країни, є вирішальним чинником її економічного та соціального зростання. Вона віддзеркалює рівень розвитку суспільства, його інтелект та творчий потенціал. Більше того вона є рушієм розвитку національної культури через виховання свідомих громадян своєї держави, або навпаки потужною зброєю у руках поневолювачів, що дозволяю перетворити націю у покірних виконавців чужої волі. Тож важливо з’ясувати взаємозалежність розвитку освіти від суспільно- політичних процесів. Актуальність теми посилюється тим, що в історичній науці ще існують упереджені оцінки багатьох аспектів освітніх процесів повоєнного періоду. Це стосується шляхів та темпів відродження освіти, матеріально-технічного забезпечення навчальних закладів, організації навчання та виховання учнів, забезпечення викладацькими кадрами.References
Бойко О.Д. Історія України: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Академія, 1999. – 568 с.
Очерки истории школы и педагогической мысли народов СССР (1941— 1961) / Под ред. Паничина Ф. Г. — М., 1988. — 272 с.
Очерки по истории педагогической науки СССР (1917-1980)/ под ред. Кузина Н.П. – М.,1986. – 288с.
ДАДО. — Ф. Р 28.52. — Оп. 1. — Спр. 56. — Арк. 28.
ДАДО. — Ф. Р 28.52. — Оп. 1. — Спр. 76. — Арк. 75.
Высшая школа СССР за 50 лет/ под. ред. Елютина В.П. – М.,1967. – 301с.
Пучко О. А. Розвиток вищої технічної освіти в Українській PCP у роки четвертої п'ятирічки // Український історичний журнал. — 1975. — №3. — С 73—80.
ДАДО. — Ф. Р 28.52. — Оп. 1. — Спр. 60. — Арк. 39.
Чанбарисов Ш.Х. Формирование советской университетской системы. – М.,1988. – 256 с..
Донецький державний університет/ під ред.. В.П. Шевченко – Донецьк., 1998. – 160 с.