Language features of the programs of the presidential candidate O.V. Lyashka (based on the results presidential elections in Ukraine in 2014 and 2019).

Authors

  • M.O. Rohova

Keywords:

presidential candidate, communicative role, speech influence, political program, slogan

Abstract

The article is devoted to the language features of the programs of the presidential candidate O. V. Lyashka. The communicative roles of the policy are revealed and described. Changes in the structure of pre-election texts in 2014 and 2019 are traced. The specificity of the topic under study involves the use of a descriptive method, distributive and comparative analysis in order to establish similarities / differences between programs in 2014 and 2019.

References

Степанова М. М. Лексические особенности предвыборного дискурса США. Активные процессы в различных типах дискурсов : политический, медийный, рекламный дискурсы и интернет-коммуникация. Материалы международной конференции 19–21 июня 2009 года. Ярославль : Ремдер, 2009. С. 482–486.

Методичний посібник з громадянської освіти та політичної просвіти. URL : https://www.austausch.org/zanjattja-1-5 /

Кондратенко Н. В. Український політичний дискурс: текстуалізація реальності. Одеса : Чорномор’я, 2007. 156 с.

Чорна О. О. Комунікативний імідж президента : монографія. К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2017. 300 с.

Issue

Section

Філологія, журналістика, психологія