Tools of the state image construction.

Authors

  • O.O. Hryhorieva

Keywords:

image, branding, media, historical politics, rhetoric

Abstract

The purpose of the study is to analyze the tools of image policy aimed at promoting a positive internal and external image of the state, mobilizing society and supporting the strategic vector of state development. Media use mechanisms and technologies for constructing a network (ideal, desired) image of the state to affect public opinion. The method of visualization is guaranteed to influence a person’s ability to remember information that is beneficial to image makers. With the help of historical politics, political forces form and disseminate a certain system of socio-political values. The rhetoric of statesmen determines the political course of the state as a whole and defines the framework for making important political decisions. The integrated use of these tools helps to achieve the strategic and tactical goals of image policy.

References

Галумов Эраст. Имидж против имиджа. М.: Издательство «Известия», 2005. 552 с.

Киселев И. Ю. Образы государств в международных отношениях: механизмы трансформации. Полис. 2003. №3. С. 50–57.

Anholt S. Brend New Justice. Elsevier Butterworth-Heinemann. 2005. 173 р.

Дідух Г. Я. Політичний імідж України в контексті сучасних глобалізаційних умов. Наукові праці МАУП. 2013. Вип. 2(37). С. 27–31.

Почепцов Г. Г. Контроль над розумом. К.: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2012. 350 с.

Попова Л. І. Тенденції формування образу країни в сучасному країнознавстві. Мова і культура. 2011. Вип.14. Т.7. С. 112–115.

Енциклопедія Сучасної України. Т. 11. Київ, 2011. 712 с.

Percy L. (2008), Strategic Integrated Marketing Communication, Butterworth-Heinemann, Amsterdam.

Walton D. (2007). Media Argumentation. Dialectic, Persuasion, and Rhetoric. Cambridge University Press. 386 p.

Володенков С. В. Особенности Интернета как современного пространства политических коммуникаций. Вестник Московского государственного областного университета (электронный журнал). 2017. № 4. URL: www.evestnik-mgou.ru (дата обращения: 03.05.2019).

Володенков С. В., Федорченко С. Н. Цифровые стигматы как инструмент манипуляции массовым сознанием в условиях современного государства и общества. Социологические исследования. 2018. № 11. С. 117–123.

Ayalon A, Popovich E. and Yarchi M. (2014) From warfare to imagefare: How states should manage asymmetric conflicts with extensive media coverage. Terrorism and Political Violence, January: 12.

Michalski M., Gow J. War, image and legitimacy: viewing contemporary conflict. London; New York: Routledge, 2007. 268 p.

Лозовий В. С. Європейський досвід втілення історичної політики як політичної технології міжнаціонального примирення. Освіта, наука і культура на Поділлі. Том 23. С. 170–177.

Симоненко І. Концептуальні засади державної політики пам’яті. Аналітична записка / Національний інститут стратегічних досліджень. URL : http://www.niss.gov.ua/articles/269

Issue

Section

History, philosophy, law