To the problem of combining technology of traditional and innovative student learning.
Keywords:
learning technology, traditional learning, innovative learning technologies, student-centered approach to learning, innovationAbstract
The article considered the traditional approach in combination with innovative technologies of student learning, identifies the advantages and disadvantages of traditional and innovative learning. Also considered the problems of combining various approaches in teaching and reforming the education system. The global experience of technologizing traditional students’ learning is summarized.References
Гончаров С. М. Методи, форми та інтерактивні технології навчання в кредитно-модульній системі організації навчального процесу // Інтеграція в європейський освітній простір: здобутки, проблеми, перспективи: монографія / за заг. ред. Ф. Г. Ващука. Ужгород : ЗакДУ, 2011. Вип. 16. С. 353–362. (Серія : Євроінтеграція: український вимір).
Gitman E. K. (2015). Concentrated training technology in vocational training. Psychological and pedagogical sciences, 2, 24–37.
Dyachenko V. K. (2004). Collective teaching method. Moscow: Publishing house "Education".
Кляп М. І., Кляп М. П. Інноваційні аспекти роботи вищої школи України в період реформування галузі. Міжнародний науковий вісник : матер. Міжнар. наук.-практ. конф. «Науковий парк як універсальна регіональна структура інноваційної діяльності» (м. Ужгород, 3 березня 2016 р.). Вип. 1 (12). С. 143-167. URL: https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/9711#2