Political poster: the ratio of verbal and visual components

Authors

  • A. V. Haliuk

Keywords:

election campaign; figures of speech; political poster; verbal code; visual code

Abstract

In this study analyzes the political posters of the 2019 presidential election campaign in Ukraine. The main ways to fill them are provided. Particular attention is paid to the description of verbal and non-verbal techniques used in political posters and describes their impact on the voter.

References

Магера Т. С. Текст политического плаката: Лингвориторическое моделирование (на материале региональных предвыборных плакатов): автореф. дис. на здобуття ступеня канд. філолог. наук. Барнаул, 2005. 20 с.

Scott D. Poetics of the poster: the rhetoric of imagetext. Liverpool: Liverpool University press, 2010. VII, 119 p.: col. ill.

Павлина С. Ю. Политический плакат как поликодовый текст. Политическая лингвистика. 2019. № 2 (74). С. 100–106.

Слободянюк Е. Шлях до серця виборця. Головна книга до виборчих кампаній: від місцевих до президентських. Харків: «Фоліо», 2019. 250 с.

Вальтер Х. Политический плакат – зеркало своего времени. Проблемы истории, филологии, культуры. 2016. С. 143–149.

Лінгвістика. Лінгвокультурологія: зб. наук. пр. Дніпропетровськ: Акцент ПП, 2017. Т. 10. 532 с. 7. Деренчук Н. В. Мовний портрет політика: дис. на здобуття ступеня канд. філолог. наук. Луцьк, 2018. 228 с.

Кондратенко Н. Український політичний дискурс: текстуалізація реальності. Монографія. Одеса: Чорномор’я, 2007. 156 с.

Браэм Г. Психология цвета. М.: АСТ: Астрель, 2009. 158 с.

Published

2020-11-24

Issue

Section

Філологія