Political and advertising discourses in the modern socio-cultural space: linguo-cultural and axiological aspects

Authors

  • A. S. Golomoz
  • A. V. Dmytryshyn

Keywords:

discourse; political discourse; advertising discourses; advertising film discourse

Abstract

The article considers political and advertising discourses as phenomena of modern linguistic and cultural space. The features and functions of political discourse and advertising film discourse are analyzed. The peculiarities of the representation of value concepts in the Ukrainian-language and English-language political discourse and advertising film discourse are traced.

References

Филинский А. А. Критический анализ политического дискурса предвыборных кампаний 1999– 2000. Дис. … докт. филол.наук. Тверь, 2002, 144 с.

Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник. К. : ВЦ «Академія», 2009. 376 с.

Яненко Я. В. Ціннісні пріоритети української реклами у ХХІ столітті. Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства : матеріали Всеукраїнської наукової конференції викладачів, аспірантів, співробітників та студентів факультету іноземної філології та соціальних комунікацій, м. Суми, 19–20 квітня 2013 р. / Відп. за вип. В. В. Опанасюк. Суми : СумДУ, 2013. Ч. 3. С. 116–117.

Шепель Ю. О. Лінгвокультурологічний аспект сучасної англомовної реклами (прецедентне ім’я та його роль у рекламі). Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Сер. Філологія, 2018. № 36. Т. 2. С. 114–118.

Wodak R. Language and Politics // English Language: Description, Variation and Context. London: Palgrave Macmillan, 2009, p. 583–584.

Published

2020-11-24

Issue

Section

Філологія