Marketing of innovative products on the example of a meat processing enterprise

Authors

  • Ye.М. Sivetskyi Донецький національний університет імені Василя Стуса

Keywords:

marketing of innovations, meat processing enterprise, sausage products

Abstract

The article examines the place of innovation marketing in the successful operation of a meat processing enterprise. It has been proven that due to the correct use of marketing tools, it is possible to prevent the product from «hanging out» on the market. The main aspects of marketing of innovative products are: innovation as a competitive advantage, definition of the target audience, positioning in the market, communication strategy, price strategy, adaptation of the product to the market, use of early adopters, risk of failure. The object of research in the article was the marketing of innovations of Zhytomyr meat processing plant LLC. The enterprise is offered to consider the possibility of releasing a new type of product, first-grade «Olivier+» sausage, which can be classified as a combined meat product that combines traditional consumer qualities and the use of full-fledged raw materials of plant origin.

References

Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу: монографія / за ред. С. М. Ілляшенка. Суми: ВТД «Університетська книга», 2008. 615 с.

Гризовська Л. О., Романова А. В. Маркетинг інновацій як інструмент успішного бізнесу. Економіка і суспільство. 2018. Вип. 16. С. 301–307. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/16_ukr/46.pdf

Вовк І. П., Вовк Ю. Я. Маркетинг інновацій. Курс лекцій для студ. спец. 8.03060102 «Менеджмент інноваційної діяльності». Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2015. 144 с.

Курбацька Л. М., Кадирус І. Г. Впровадження маркетингових інновацій в діяльність промислових підприємств. Економіка та держава. 2020. № 4. С. 187–190. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.4.187.

Шустов А. А. Маркетингові інновації як одне з найважливіших напрямів інноваційної політики. Молодий вчений. 2013. № 9. С. 258–263. URL: https://moluch.ru/archive/56/7685

Маркетинг інновацій та його головні відмінності. Fractus. URL: https://fractus.com.ua/uk/blog/korysnistatti/marketyng/marketing-innovacij-ta-jogo-golovni-vidminnosti/

Сайт ТОВ «Житомирський м’ясокомбінат». URL: https://zhmk.com.ua/

Буряк В. Г. Оптимізація технологічних процесів при виробництві комбінованих продуктів та підвищення якості сировини. Вісник ХНТУ. 2018. № 1(64). С. 92‒102.

Славов В. П., Коваленко О. В. Інноваційні технології переробки тваринницької сировини та виробництва харчових продуктів: навч. посіб. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2019. 356 с.

Published

2024-12-30

Issue

Section

Економічні науки