Effective SMM: Key Objectives for Social Media Success
Keywords:
SMM, social media, POST, SMART goals, digital marketingAbstract
The article is devoted to an overview of the role of SMM (Social Media Marketing) in the formation of digital marketing strategies. It describes the features of key social platforms – Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, and YouTube – and their impact on user interaction. The authors emphasize the importance of adapting content to the specifics of each network for maximum audience engagement and building long-term loyalty. Six key SMM goals are highlighted, serving as the foundation for developing effective strategies. The article also presents the «POST» model for managing interactions and the SMART approach for effective goal setting, which allows for increased competitiveness and achievement of strategic business objectives.
References
Яцківська А. Соціальні мережі як ефективний засіб просування бізнесу у світі. Society and Security. 2024. № 1(2). P. 34–39. URL: https://sas.ztu.edu.ua/article/view/301984
Люльчук А. В., Кияниця Є. О. Ефективні реляції використання Social Media Marketing. Журналістика та реклама: вектори взаємодії: тези доповідей ІІІ міжнародної науково-практичної конференції. Київ. 2021. С. 187– 191. URL: https://knute.edu.ua/file/MjIxNw==/d5a4cef59a0a732694d08dd5d6454628.pdf#page=188
Карпенко Ю. М. Цілі SMM: особливості визначення та узгодження. Актуальні питання теорії та практики в галузі права, освіти, соціально-гуманітарних та поведінкових наук в умовах воєнного стану: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Чернігів, 25–26 квітня 2023 р.): у двох томах. Т. 2 / гол. ред. В. Ф. Пузирний; Академія Державної пенітенціарної служби. Чернігів: Академія ДПтС, 2023. С. 253–256. URL: https://academysps. edu.ua/wpcontent/uploads/2023/06/Konferenciya-Tom-2-_25-26-kvitnya_2023.pdf
Чуніхіна Т. С. Теоретичні засади формування SMM-стратегії підприємства. International scientific journal «Grail of Science». 2022. № 23. URL: https://archive.journal-grail.science/index.php/2710-3056/article/view/749