Реалізація комунікативної стратегії маніпуляції в рекламному дискурсі (на матеріалі рекламних текстів автомобілів).
Keywords:
рекламний дискурс, комунікативна стратегія, комунікативна тактика, мовна маніпуляціяAbstract
Стаття присвячена дослідженню комунікативної стратегії маніпуляції в рекламному дискурсі, а також комунікативним тактикам і мовним засобам, які використовуються для її реалізації в німецькомовній рекламі автомобілів. Специфіка досліджуваної теми передбачає застосування функціонального методу, а саме контекстуально-інтерпретаційного та прагматичного аналізу тексту для виділення комунікативних тактик реалізації стратегії маніпуляції. У результаті аналізу текстів реклами автомобілів виявлено та охарактеризовано п’ять основних комунікативних тактик: зміщення акценту, моделювання особистості адресата, акцентування уваги на бажаннях та потребах покупця, створення проблеми та її вирішення, унікальних пропозиції. Також встановлено, на рівні яких лексичних, синтаксичних і стилістичних засобів знаходять реалізацію виділені тактики.References
Степанова E. B. Мотивированность коммуникативных стратегий манипулирования в рекламе / Е. В. Степанова // Вестник Волгоградского гос. ун-та. Сер. 2, Языкознание. – Волгоград: Изд-во ВолГУ, 2009. – № 1 (9). – С. 156–159
Kompakt-Lexikon Marketingpraxis: 2.200 Begriffe nachschlagen, verstehen, anwenden. – Wiesbaden: Springer-Verlag, 2014 – 344 S.
Быкова О. Н. К вопросу о языковой манипуляции в СМИ / Г. А. Копнина // Речевое манипулирование: учеб. пособие – М.: ФЛИНТА, 2012. – 170 с.
Janich N. Werbekommunikation pragmatisch: Handbuch Werbekommunikation. Sprachwissenschaftliche und interdisziplinäre Zugänge / Nina Janich. – Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag GmbH & Co. KG, 2012. – 508 S.
Базанова А. Е. Особенности языка рекламы как одной из разновидностей средств массовой коммуникации / А. Е. Базанова, Н. П. Кириленко // Вестник Российского университета дружбы народов. – 2013. – С. 78–82.
Лазарева Э. А. Рекламный дискурс: стратегии и тактики / Э. А. Лазарева // Лингвистика. – Екатеринбург: Изд-во Урал. гос. пед. ун-та, 2003. – Том 9. – С. 82–121.
Попова Е. С. Структура манипулятивного воздействия в рекламном тексте / Е. С. Попова // Известия Уральского государственного университета. – Екатеринбург, 2002. – № 24. – С. 276–288.