Linguistic features of the programs of the candidate for President of Ukraine Yu.A. Boyko (based on the material of the Presidental Election 2014 and 2019 years).
Keywords:
presidential candidate, communicative role, speech image, political program, sloganAbstract
The stud considered linguistic features of the programs of Presidential candidate Y. A. Boyko. The communicative roles of the policy are traced and characterized. Changes in the structure of the pre-election texts of 2014 and 2019 are analyzed. The specificity of the topic under study involves the use of a descriptive method, distributive and comparative analysis in order to establish similarities / differences between programs in 2014 and 2019.References
Закон України «Про вибори Президента України» від 05.03.1999. Відомості Верховної Ради України. 1999. № 14. 81 с.
Степанова М. М. Лексические особенности предвыборного дискурса США. Активные процессы в различных типах дискурсов : политический, медийный, рекламный дискурсы и интернет-коммуникация. Материалы международной конференции 19–21 июня 2009 года. Ярославль : Ремдер, 2009. С. 482–486.
Рогова М. Лінгвістичний аналіз програми кандидата у Президенти України Ю. Л. Литвиненко: структурно-семантичний і комунікативний аспекти. Матеріали Всеукраїнської студентської науковопрактичної конференції «Лінгвоукраїністика ХХІ століття: традиції, новаторство». Вінниця : ДонНУ імені Василя Стуса, 2019.
Методичний посібник з громадянської освіти та політичної просвіти. URL : https://www.austausch.org/zanjattja-1-5 /
Кондратенко Н. В. Український політичний дискурс: текстуалізація реальності. Одеса : Чорномор’я, 2007. 156 с.
Чорна О. О. Комунікативний імідж президента : Монографія. К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2017. 300 с.
Волчанська Г. В., Чорна О. О. Комунікативні засоби творення опозиції «свій-чужий» у політичному дискурсі. Матеріали ХІ Міжнародної наукової конференції «Семантика мови і тексту», 26–28 вересня 2012 р. Івано-Франківськ : Плай, 2012. С. 92–96.