Лексичні і граматичні особливості перекладу англомовних газетних заголовків українською та німецькою мовами
Ключові слова:
переклад, газетний заголовок, новинний текст, алюзивністьАнотація
У статті висвітлюється низка проблем та складнощів, з якими може стикатися перекладач під час перекладу англомовних газетних заголовків українською та німецькою мовами. Визначено роль контексту під час передачі інформації іншими мовами у публіцистичному стилі. Встановлено, що найчастіше під час перекладу виникають складнощі зі способами передачі українською та німецькою мовами фразових дієслів, фразеологізмів, головних членів речення, цитат, пов’язаних з певним культурно-специфічним контекстом.
Посилання
Коваленко А. М. Заголовок англомовного журнального мікротексту-повідомлення: структура, семантика, прагматика (на матеріалі тижневика Newsweek): автореф. дис. … канд. філол. наук: 10.02.04. Київ, 2002. 19 с.
Болдарьова Є. Ф. Мовна гра у заголовках публіцистичних текстів. Мовна особистість: проблема лінгвокультурології та функціонал. семантики. Київ, 1999. С. 45–51.
Бакало А. Заголовок друкованого ЗМІ: рекламний слоган. Друкарство. 2006. № 5. С. 36–39.
Банзерук А. Перекладацькі трансформації в англійськомовному медіадискурсі. Вісник студентського наукового товариства: збірник наукових праць студентів, магістрантів і аспірантів / за заг. ред. О. В. Мельничука. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2021. Вип. 25. С. 39–42.
Бойчук К. В. Мова газетних текстів як засіб впливу на читача. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Сер.: Філологічна. 2009. Вип. 11. С. 135–139.
Пампура С. Ю. Мова англійських газетних заголовків: особливості перекладу. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. 2019. № 41, т. 2. С. 157–159.
Чувардинський О. «Четверта влада» в структурі громадського суспільства. Наукові записки Інституту політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса НАН України. 2006. Вип. 32. С. 455–467.
Hachten W. A. Four Types of Newspapers. Africa Today. Press Freedom and African Development (Jun.–Jul., 1969). Vol. 16, № 3. Р. 7–8. URL: https://www.jstor.org/stable/4187829 (дата звернення: 04.05.2024).
Tiono N I. An Analysis on Syntactic and Semantic Factors Found in Newspaper Headlines. K@ta: A Biannual Publication on the Study of Languange and Literature. 2003. Vol. 5(1). Р. 49–61. URL: https://media.neliti.com/media/ publications/143852-EN-an-analysis-on-syntactic-and-semantic-fa.pdf (дата звернення: 11.08.2024).
Mozūraitytė R. Newspaper Style: Stylistic Features of the Headlines / Assoc. Prof. Dr. Sušinskienė. 2015. URL: https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:8740579/datastreams/MAIN/content